torsdag 19 mars 2015

Förberedelser




Den här bilden togs i mitten av februari. Då kändes det väldigt avlägset att jag skulle jobba i Kenya om 6 veckor. Nu är det bara några dagar kvar och förberedelserna är nästan klara. Alla vaccinationer är tagna och Lariambehandlingen, malariaprofylaxen, är påbörjad. Alla papper är klara och ska bara kontrolleras en gång till. Packningen är en utmaning. Det kommer att vara kring 30 grader varmt, men regnperioden är snart inne - hur klär man sig i en bastu?
 Jag har kontakt med kollega Lena som jag ska bo med i Mumias, en stad där vi har vår bas. Vi ska arbeta åt Rotarys läkarbank, 6 veckor som jeepläkare, läs mera under Rotarydoctors
Under vistelsen i Kenya har jag tänkt föra dagbok på den här bloggen. Jag har aldrig bloggat förut, så vi får se hur det går.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar