söndag 26 april 2015

24 april, fredag, Suwo

Sista gången jag har mottagning i Suwo. Det rullar på, inga riktigt svårt akut sjuka patienter, men några gamla med andningsproblem och naturligtvis många malaria-barn. Vi gör reklam för och säljer impregnerade myggnät till ett mycket lågt pris, 100 shilling, men just nu är de slut på lager och vi vet inte när de kommer in igen. Mycket olyckligt eftersom näten i större affärer kostar mellan 1000 och 1500 shilling, en summa som är helt oöverkomlig för de flesta av våra patienter.



Till lunch fick vi ugali - majspuddingen, skumawiki - en spenatliknande blandning, något köttliknande och lite sky. Jag var lite misstänksam mot det köttliknande, men jag tänkte att jag frågar ingenting, jag bara äter. Eftersom det var mitt sista besök pratades det om lite av varje, bland annat att jag fotograferar nästan allt. Då säger min bordsgranne: Men du har ju inte fotograferat ( just det!!!) tarmarna.






Efter lunchen hade vi gruppfotografering med Health committe volontärerna och jeepteamet framför kyrkan där vi har vår mottagning.




Efter hemkomst till doctors house bar det av ner till Kisumu för att möta maken Per-Olof som anlänt från Sverige.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar