lördag 25 mars 2017

24 mars Suwo



Samma lokal som för 2 år sedan, men nu finns kyrkbänkar i lokalen. Tandläkaren är placerad i förrummet, vapenhuset skulle vi kanske säga i Sverige, och jag i sakristian. Det blev en ganska tung mottagning med 40 patienter, många malaria och en del ovanliga diagnoser. Idag hade jag t.ex. en man med misstänkt tumör på hörselnerven. Jag kan remittera, läkarstrejken är över, men det är fortfarande inte full kapacitet på sjukhusen. Det är generellt fler vuxna patienter nu jämfört med för 2 år sedan och det gör också diagnoserna fler.

På eftermiddagen började jag känna mig hängig och illamående. Väl hemkommen bröt det lös. Det kan väl inte vara Montesumas eller Faraos hämnd, men något hemsöker mig! Nu är det lördag eftermiddag och jag känner mig bättre, men matt och svag och i behov av mycket "tyck-synd-om", vilket jag får av mina kamrater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar